silniki wycieraczek

VIS - definicja

silniki wycieraczek
VIS (Vehicle Identifier Section) to znaki na pozycjach od 10 do 17.

Są one wykorzystywane do nadania unikatowego numeru konkretnego egzemplarza pojazdu.

VIS jest wykorzystywany przez producenta w przypadku reklamacji. Zawiera informacje o zainstalowanych opcjach wykonania, silniku, rodzaju napędu; często jest jednak po prostu numerem porządkowym nadawanym automatycznie kolejnym wychodzącym z produkcji pojazdom. Ostatnie cztery znaki stanowią zawsze cyfry. Rok produkcji w Ameryce Północnej znak na pozycji 10 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania roku produkcji. Kod zakładu producenta znak na pozycji 11 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania zakładu producenta. Każdy producent ma własny system oznaczeń, jednak jego położenie w kodzie VIN jest ustalone.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number

Turbo lag

Turbodziura to czas zwłoki pomiędzy zadziałaniem czynnika sterującego (np.
zdecydowanym wciśnięciem pedału gazu) a reakcją silnika doładowanego przez turbosprężarkę na to zadziałanie. Zjawisko jest wynikiem opóźnienia (przesunięcia fazy) pomiędzy chwilowym wydatkiem spalin a zapotrzebowaniem na powietrze w tym momencie w nieustalonych warunkach pracy silnika. Jest wynikiem bezwładności wirnika turbosprężarki i gazodynamicznej więzi pomiędzy zespołem turbosprężarki a silnikiem.

Sprężarki mechaniczne nie wykazują tego ograniczenia. Aby zmniejszyć uciążliwość tego zjawiska, stosuje się różne metody.

Stosuje się na przykład zmniejszanie bezwładności wirnika (przez wykonanie go z lżejszych materiałów, na przykład z ceramiki).

W silnikach wysokoprężnych, gdzie jest duży wydatek spalin, problem jest mniejszy.

Można stosować przewymiarowaną turbosprężarkę i zawory upustowe ograniczające maksymalne ciśnienie doładowania.
Możliwe jest stosowanie zespołu dwóch mniejszych turbosprężarek (popularne w silnikach widlastych).
Turbosprężarka ze zmiennym kątem łopatek kierujących, zapewniając w miarę stałe obroty wirnika, jest prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem problemu.
W zaawansowanych technicznie silnikach iskrowych stosuje się doładowanie dwusystemowe - przy niższych mocach (i małym wydatku spalin) aktywne jest doładowanie mechaniczne, przy większych mocach włącza się do obiegu turbosprężarka - jak w silnikach TSI.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbodziura

Jak kupić używane auto

Kupując używany samochód trzeba zwracać uwagę na wiele rzeczy.

Niestety w Polsce ciężko jest kupić auto używane w dobrym stanie.

Najczęściej dobra cena i niski przebieg oznacza, że auto prawdopodobnie jest powypadkowe, rozbite czy nawet poskładane z kilku. Dlatego najlepiej na tego typu zakupy wybrać się z jakimś znajomym mechanikiem lub kimś z rodziny, kto bardziej zna się na tych rzeczach.

Taka osoba z pewnością zwiększy szanse na zakup dobrego i w miarę sprawnego pojazdu.

Najlepiej jednak odkupić auto od znajomego lub osoby prywatnej- wtedy ryzyko kupienia wadliwego pojazdu, niezgodnego z opisem jest minimalne.

.

Widok do druku:

silniki wycieraczek