LPG a turbo

pompa paliwa vw golfObecnie bardzo dużo samochodów z silnikami benzynowymi wyposażonych jest w instalację gazową.

Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie - LPG jest znacznie tańsze niż benzyna.

Przy obecnych cenach można zatankować 30 litrowy zbiornik za mniej niż 50zł.

Tak więc wiele osób zadaje sobie pytanie - czy do mojego samochodu z turbo mogę założyć gaz? Prawdopodobnie starsze rodzaje instalacji miały problemy z prawidłową pracą z silnikami turbodoładowanymi.

Charakterystyka spalania samego gazu LPG jako paliwa powodowała wypalanie zaworów w głowicy silnika.
Ten problem dotyczył szczególnie samochodów z turbo. Współczesne instalacje LPG oparte są na zaawansowanych systemach wtryskowych i działają dokładnie tak jak systemy wtrysku benzynowego. Komputery tych instalacji zbierają dane z dokładnie tych samych czujników co komputery wtrysku benzynowego.

Dodatkowo komunikują się z komputerem samochodu.

Dzięki temu instalacja LPG zapewnia optymalną ilość paliwa.
Znakomitą funkcją jest też dotrysk benzyny podczas pracy na LPG - pozwala to bardzo efektywnie schłodzić zawory.

Pneumatyczne hamulce

pompa paliwa vw golf
Pneumatyczny układ hamulcowy W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne.
Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie.

Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada.

Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół.

Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu).
Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy

O czym pamiętać przy złomowaniu

Przy złomowaniu samochodu, czy też innego pojazdu musimy pamiętać, że musi on być kompletny.

To znaczy, że nie można wyjąć silnika, siedzeń, szyb, albo jakiejkolwiek integralnej części pojazdu. Za taki kompletny oddany do złomu pojazd dostaje się około 400-450 zł.

Za niekompletny złomowisko może nic nie wypłacić- nie warto więc kombinować.
Najczęściej jeżeli wszystko jest w porządku skupy oferują transport takiego pojazdu na złom za darmo, a jak wiadomo wynajęcie lawety do tanich nie należy..

Widok do druku:

pompa paliwa vw golf