Samochody tunungowane

podzespoły myjnia bezdotykowaKierowca decydujący się na ingerencję w mechanikę swojego pojazdu ma przed sobą ogromny wachlarz rozwiązań.
Rynek modyfikacji mechanicznych dla samochodów jest w dzisiejszych czasach bardzo bogaty.
Jednak zanim zdecydujemy się na zmiany w mechanice, warto dokonać zmian w oprogramowaniu silnika.

Chiptuning, bo tak się to nazywa, polega na usunięciu bądź sformatowaniu starego modułu sterowniczego i zastąpienia go nowym, o bardziej sportowych ustawieniach.

W dobie wysokich cen paliw, producenci samochodów w pierwszej kolejności kładą nacisk na niskie zużycie paliwa.

Ponieważ to właśnie jest jedno z najważniejszych kryteriów, którymi kierujemy się wybierając nowy samochód.

Silniki posiadają więc znaczny potencjał podniesienia mocy.

Chiptuning pomaga z nich tę moc wydobyć, ujmując w zamian nieco z ich fabrycznej oszczędności.
Wystarczy zamontować odpowiednio "ostrzejszy" program, by wykrzesać z samochodu solidną dodatkową dawkę mocy. Ceny, jakie musimy płacić za chiptuning zaczynają się od kilkuset złotych za delikatną poprawę parametrów, kończą się na kilkunastu tysiącach za wyczynowe programy, skomponowane specjalnie pod konkretny silnik. Jest to wiec modyfikacja, jaką możemy zastosować w każdym aucie i niemalże na każdą kieszeń

Podstawy termodynamiczne diesla

Obiegiem porównawczym współczesnych silników wysokoprężnych jest obieg Seiligera-Sabathé.
Obieg ten składa się z następujących przemian charakterystycznych: adiabatyczne sprężanie, izochoryczne podgrzewanie czynnika, izobaryczne podgrzewanie czynnika, adiabatyczne rozprężanie, izochoryczne oziębianie czynnika. Obieg porównawczy jest obiegiem teoretycznym.

Silnik rzeczywisty pracuje wg obiegu, składającego się z nieco innych przemian.

Sprężanie i rozprężanie nie są adiabatyczne, ponieważ występuje wymiana cieplna ze ściankami cylindra, głowicą, tłokiem i innymi elementami.

Nawet, gdyby występujące procesy były adiabatyczne, nie byłyby odwracalne.

Ogrzewanie czynnika nie jest izobaryczne, następuje najpierw wzrost ciśnienia, a potem jego spadek.

Najważniejszą różnicą jest to, że obieg porównawczy opisuje układ zamknięty (wykorzystywany jest wciąż ten sam czynnik), a obieg rzeczywisty układ otwarty (następuje wymiana czynnika roboczego).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

Jak działa turbina?

podzespoły myjnia bezdotykowa Podstawowym elementem każdej turbosprężarki jest turbina.

Sprężarki w samochodach osobowych i ciężarowych są stosowane do doładowania silnika i posiadają dwie turbiny połączone wspólnym wałem. Sama turbina jest urządzeniem napędzanym przepływem gazów (lub płynów), który to przepływ jest zamieniany na ruch obrotowy wału turbiny za pomocą oporu łopatek (śmigła) turbiny. Same urządzenia turbin są stosowane znacznie szerzej niż w motoryzacji - od energetyki po lotnictwo..

Dodane: 12-10-2016 09:59

Tagi: myjnie samochodowe motyryzacja