wahacze sklep

Budowa i zasada działania rozrusznika

Budowa i zasada działania rozrusznika elektrycznego Rozrusznik to szeregowy lub szeregowo-bocznikowy silnik elektryczny, wyposażony w mechanizm sprzęgający zwany bendiksem.
Podstawowe części składowe rozrusznika elektrycznego to: uzwojenie wzbudzenia, wirnik z uzwojeniami i komutatorem, szczotki komutatora, urządzenie załączające i sprzęgające. Uzwojenie wzbudzenia jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika stąd nazwa silnik szeregowy.
Spotyka się także rozruszniki z uzwojeniami tylko w wirniku, a bez uzwojeń wzbudzenia w stojanie - pole magnetyczne wytwarzają silne magnesy trwałe.
Jednakże w przypadku rozruszników, które są silnikami elektrycznymi większej mocy dominuje rozwiązanie, w którym pole magnetyczne wytwarzane jest przez elektromagnes (wzbudzenie w stojanie).
Magnesy trwałe (silniki obcowzbudne) stosowane są przede wszystkim w silnikach o niewielkich (ułamkowych) mocach wykorzystywanych w pojazdach do napędu wycieraczek lub pomp spryskiwaczy szyb.12 Ponieważ rozrusznik pobiera duży prąd (do 600 A), uzwojenia wirnika wykonuje się z grubego drutu lub płaskownika miedzianego.
Końce uzwojeń są przylutowane do segmentów komutatora. Urządzenie sprzęgające służy do sprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym silnika w celu wprawienia w ruch obrotowy wału korbowego.
Elementem sprzęgającym jest zębnik osadzony na wałku wirnika, zazębiany z wieńcem zębatym koła zamachowego silnika. Mechanizm sprzęgający osadzony jest na wirniku poprzez gwint o dużym skoku (bendiks), gwint ten sprawia, że przenoszenie momentu obrotowego z rozrusznika na sprzęg, przesuwa sprzęg w stronę zębnika, a przenoszenie w drugą stronę wycofuje sprzęg.

Zębnik łącznika jest osadzony na sprzęgniku poprzez sprzęgło wałkowe jednokierunkowe (identyczne jak wolnobieg w rowerze) zabezpieczające rozrusznik przed napędzaniem go przez silnik gdy uzyska obroty większe niż obroty rozrusznika.

W celu ułatwienia zazębiania mechanizm sprzęgający jest przesuwany w stronę zębnika poprzez widełki przez elektromagnes, co sprawia, że rozrusznik jest zazębiany zanim rozrusznik zacznie się obracać.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego

Czas naprawy motorów

wahacze sklep Naprawa motorów może być mniej lub bardziej skomplikowana.

Wszystko zależy od tego, jak dużej awarii uległ motor wymagający naprawy.

Dlatego naprawa motoru może przebiec bardzo szybko i będzie można odebrać go od mechanika nawet tego samego dnia.

Jednak może się zdarzyć, że awarii ulegnie taka część motoru, że trzeba będzie zamówić jej zamiennik w innej części kraju lub za granicą. Wówczas koszty naprawy motoru mogą bardzo wzrosnąć, ale wydaje się, że warto je ponieść, jeżeli dzięki temu będzie można odzyskać swój motor.
W razie wątpliwości mechanik będzie mógł użyć motoru po raz pierwszy zanim odda go klientowi.
W ten sposób zadba o jego bezpieczeństwo, co również należy do obowiązków mechanika.

Podział ze względu na kształt bieżnika

Rodzaje opon Podział ze względu na kształt bieżnika Kolcowa opona rowerowa slicki ? opony całkowicie gładkie lub z bardzo delikatną rzeźbą bieżnika.
Spośród wszystkich typów opon mają najmniejsze opory toczenia.

Stosowane głównie w wyścigach samochodowych i motocyklowych, w kolarstwie torowym i szosowym na suche, gładkie nawierzchnie.

Tego typu opony samochodowe i motocyklowe zawodzą na nawierzchniach mokrych, gdyż nie odprowadzają wody spod opony, co może prowadzić do aquaplanacji (hydroplaningu).

Natomiast opony rowerowe, ze względu na ich małą powierzchnię styku z podłożem oraz dużo większy nacisk i relatywnie małe prędkości, nie ulegają zjawisku aquaplanacji2, mogą więc być stosowane także na mokrych nawierzchniach. rowkowe ? opony z układem płytkich rowków, które nie zmieniają zbyt mocno oporów toczenia3, w niektórych warunkach zapewniają lepszą przyczepność koła niż opony typu slick4 i ułatwiają odprowadzanie wody z powierzchni opony.

Znane są modele z rowkami równoległymi do kierunku jazdy i skośnymi. Rowki skośne lepiej odprowadzają wodę, ale mają też nieco większe opory toczenia niż równoległe. Opony rowkowe są powszechnie stosowane w kolarstwie szosowym, w rowerach miejskich i ogólnego użytku.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna.

Widok do druku:

wahacze sklep