W przeciwieństwie do pozycjonowania, autopromocja za pomocą dostępnych social mediów może być przeprowadzona samodzielnie, z mniejszym lub większym skutkiem.
Metoda ta jest odrębnym nurtem content marketingu..Jej fenomen polega na uznaniu osobowości odbiorcy za bardziej istotny element, niż jego hobby czy zainteresowania.Pozwala budować treść w sposób przemawiający do osobowości człowieka.Do osoby neurotycznej przemawiać będą argumenty grające na jej emocjach, a do osoby o charakterze analitycznym, najlepiej przemówią treści poparte statystykami. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketingNależy pamiętać, że content marketing nie tylko daje możliwość przygotowania treści pod kątem odbiorcy, ale umożliwia określenie zaufanych przez niego kanałów medialnych.Częstym błędem podczas projektowania kampanii w
skuteczne pozycjonowanie poznańCzęstym błędem podczas projektowania kampanii w oparciu o content marketing jest ignorowanie znaczenia kanałów, które docelowo posłużą do kontaktu z odbiorcą.Jest to nadzwyczaj istotne w erze przepychu źródeł internetowych.Nie każdy użytkownik Facebooka codziennie przegląda z zaangażowaniem tamtejsze aktualizacje, tak jak nie każdy użytkownik przegląda codziennie twitty obserwowanych osób czy firm. Content marketing daje możliwość poznania predyspozycji odbiorcy w zakresie wyboru źródła informacji, co w konsekwencji sprawia, że odbiorca, czytając treść przystosowaną do jego preferencji, w portalu który jest dla niego źródłem zaufanych informacji, nie podważa danej informacji, lecz chętnie ją akceptuje. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing