Druk w różnych zakładach poligraficznych. Kilka faktów

pcji i właściwości druku. Rodzaj papieru, tuszu, rozmiar, uszlachetnianie itp. Jednak niektórych formatów nie uda nam się zamówić online, bez pomocy operatora DTP. Duże druki wymagają odpowiedniego przygotowania pliku do druku.

Dodane: 04-01-2017 05:03
Druk w różnych zakładach poligraficznych. Kilka faktów

Druk online

Zlecanie drukowania z biegiem czasu stało się banalnie proste, często wystarczy wejść na stronę internetowej drukarni i wysłać plik do druku, wybierając przy tym z szeregu opcji i właściwości druku. Rodzaj papieru, tuszu, rozmiar, uszlachetnianie itp. Jednak niektórych formatów nie uda nam się zamówić online, bez pomocy operatora DTP.

Duże druki wymagają odpowiedniego przygotowania pliku do druku. W tym konwersję do CMYK oraz wiele innych poprawek, które dla laika są niemożliwe do wprowadzenia bez odpowiedniego oprogramowania. Niestety mało prawdopodobne żeby ten proces z czasem stał się łatwiejszy.


Cytat o zaletach druku cyfrowego

Realizacja zleceń "od ręki". Faza przygotowawcza trwa bardzo krótko i może odbywać się w trakcie drukowania innych zleceń.
Jakość otrzymywanych druków jest znacznie wyższa od wydruków z typowej drukarki lub plotera i jest zbliżona do offsetu.
Prędkość druku jest dużo szybsza niż w typowych drukarkach komputerowych, choć trochę wolniejsza od offsetu (dla typowych maszyn do druku cyfrowego pracujących w technice elektrofotograficznej zamyka się w przedziale od kilku do ok. 200 stron A4 / min)
Możliwość druku na wielu różnych podłożach oraz w szerokim przedziale gramatur.
Brak konieczności przygotowywania formy drukowej znacząco obniża koszty druku, szczególnie przy nakładach małych i bardzo małych, oraz daje bardzo krótki czas uzyskania pierwszej odbitki.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk_cyfrowy


Etykiety na opakowania spożywcze

Etykiety naklejane lub nanoszone na różne opakowania spełniają bardzo ważne funkcje. Informują one potencjalnych klientów o cenach produktów, nad kupnem których się zastanawiają oraz o ich najważniejszych cechach. Wśród takich etykiet można wyróżnić etykiety na różnego rodzaju butelki oraz etykiety na alkohol. Zadaniem takich etykiet jest zwrócenie uwagi klientów sklepu na konkretny napój dostępny w sprzedaży.

Poza tym etykiety są nanoszone na różne opakowania spożywcze, zdarza się, że klienci dokonują zakupu tych produktów, które posiadają bardziej rzucające się w oczy etykiety. W sklepach znajduje się także wiele innych etykiet, nanoszonych nie tylko na konkretne opakowania spożywcze, ale również umieszczanych w widocznych miejscach sklepu.



© 2019 http://gazeta.bielawa.pl/